Soeterbeeck Zomercafé:
|
|
|
Het Soeterbeeck Zomercafé vraagt medewerkers
van de Radboud Universiteit Nijmegen
te vertellen over hun 'tweede passie'.
Willibrord Huisman is onderwijs- adviseur bij
de afdeling onderwijs- ondersteuning:
www.ru.nl/oo
Hier vertelt hij over dirigeren en componeren,
en komt aldus uit op de nieuwe passie
"De lastpost, een veelstemmig verhaal".
|
|
|
|
Hortus Arcadië, 27 augustus 2013
|
|
|
|
Deze video is mede mogelijk gemaakt
door de Faculteit der Filosofie,
Theologie en Religiewetenschappen
van de Radboud Universiteit Nijmegen;
www.ru.nl/ftr
|
|
|
|
Presentatie: Liesbeth Jansen
|
Willibrord Huisman over componeren en dirigeren
Lunchpresentatie, Hortus Arcadië, 27 augustus 2013
Verwijzingen bij de videoregistratie
De videoregistratie duurt 47 minuten. Je kunt deze
integraal bekijken op YouTube. De daar vermelde webadressen
vind je
hieronder aanklikbaar.
Je kunt ook onderstaand inhoudsoverzicht gebruiken. Je
krijgt dan dezelfde registratie, maar deze start op het aangegeven
tijdstip, in een nieuw browservenster.
Inhoudsoverzicht
|
|
|
Titels, zie kader ==> |
|
Aankondiging, welkom, de 'powerpoint' |
|
"Begin", uit De
lastpost: blokfluit, koor |
|
"Begin", maar nu door
allen gezongen |
|
Schoolblokfluitje - over de
magie van de Matthäus |
|
Koorboek - over zingen in een groot koor |
|
De jas van "Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat"
- over dirigeren van een jongerenkoor |
|
Hark - over het fameuze studentenkoor Hark! |
|
Boek "Het doodshemd heeft geen zakken"
- over de noodzaak van zelf schrijven |
|
"Wacht", uit De
lastpost, op tekst van Liesbeth Jansen |
|
Palmtak - over de eerste passie
"En het werd stil", voor de Kinderkerk |
|
Lans - over de tweede passie
"Longinus' lied", voor de Kinderkerk, op tekst van Hendrik
Jan Bosman |
|
Poster - over het passieproject
"De lastpost, een veelstemmig verhaal" |
|
"Niet op het feest", uit
De
lastpost |
|
|
|
Vragen: |
|
1: Hoe hangt dit samen met je werk als
onderwijsadviseur? |
|
2: Waarom schrijf je nu juist een passie? |
|
3: Waarom kies je voor het vertellen vanuit de personages?
|
|
4: Waarom heet dit De lastpost?
|
|
5: Is er een relatie met The Last Post?
|
|
6: Wat wil je bereiken bij je publiek?
|
|
7: Waarom richt je je op studenten?
|
|
8: Schrijf je eerst de tekst en dan de compositie of andersom?
|
|
"Pardon, jongeman", uit De lastpost: toelichting.
NB: een uur later is dit stuk nogmaals gezongen.
De opname daarvan
is veel beter van kwaliteit.
|
|
|
Gezongen
Muziek, teksten, opnames, achtergronden:
Webadressen
|