Teaching Teaching and Understanding Understanding

Dit element verwijst slechts naar openbaar beschikbare video's

    
Onderwijsadvieselement 64
2006
update: 2013
status: vitrine
info: Naar de statusinfo van dit onderwijsadvieselement

 

Teaching Teaching and Understanding Understanding

Door Claus Brabrand, University of Aarhus, Denemarken, 2006

De film op YouTube

De film in vier fragmenten

Aanvankelijk was deze film slechts in lage kwaliteit via Internet beschikbaar. Voor gebruik in cursussen hebben we de DVD-versie opgeknipt in vier delen en gecomprimeerd tot wmv. U vindt ze hieronder nog. Waarschijnlijk zijn de Youtubeversies inmiddels praktischer.
Klik voor origineel formaat

Part 1: Learning (Student Perspective)

Part one looks at university teaching from a student perspective. We meet Susan and Robert who are prototypes of two very different kinds of students with very different motivations for being at university.

Klik voor origineel formaat

Part 2: Teaching (Teacher Perspective)

Part two adopts a teacher perspective. We meet teachers at levels 1, 2, and 3, (according to John Biggs' "three levels of thinking about teaching") who repectively focus on "wat students are", "what teachers do", and "what students do".

Klik voor origineel formaat

Part 3: Understanding (Knowledge Perspective)

Part three takes a knowledge perspective on teaching. We look at how we, Homo sapiens, acquire new information in terms of old - and how 'understanding' can happen at five different levels (according to "The SOLO Taxonomy").

Klik voor origineel formaat

Part 4: The Solution (Constructive Alignment)

Part four integrates all previous parts and presents one of the most important insights form the research in teaching and learning, namely: "Constructive Alignment" (developed by John Biggs).

Overig, aanvullend

Hyperlinks


   

  

 
Over dit onderwijsadvieselement 64

Deze videofragmenten worden hier ontsloten voor cursisten van de BKO-cursussen van de Radboud Universiteit.
Over de BKO: www.ru.nl/oo/bko 
Bent U RU-docent? Gebruik het docentadviespunt van de afdeling Onderwijsondersteuning, via www.ru.nl/oo/docentadviespunt

Zie ook: 63 Didactische consistentie

Status:Toelichting over de status van deze onderwijsadvieselementen vitrine 
naar inhoud

   

  

naar inhoud
Context & colofon

U ziet een 'onderwijsadvieselement' dat ik in mijn onderwijsadviespraktijk gebruik of gebruikt heb.
Deze elementen zijn veelal achtergrondmateriaal bij workshops, cursussen en advieswerk; bovendien worden ze gebruikt voor zelfstudie, bijvoorbeeld in het kader van de BKO.
De meeste heb ik ontwikkeld bij IOWO, dat inmiddels opgeheven is. Ik werk ze af en toe bij, of ik laat ze juist historisch intact; let op het jaartal en de status.
Onregelmatig maak ik ook nieuwe.
De index geeft u een overzicht van de onderwerpen en statussen.
Ik stel uw reacties zeer op prijs.

 

Willibrord Huisman, 2002 - 2021

 

www.willibrordhuisman.nl/onderwijsadvies
www.ru.nl/docenten (Radboud Universiteit, Teaching and Learning Centre)
Naar de index van de onderwijsadvieselementen (nieuw venster)© Willibrord Huisman: niet kopiëren, graag naar verwijzen. Toelichting over verwijzing opnemen
 
NB: Als u dit kunt lezen, heeft u vermoedelijk een afdruk in handen. Deze onderwijsadvieselementen zijn evenwel ontworpen voor interactief gebruik, met als gevolg dat essentiŽle informatie niet afgedrukt wordt; zo ziet u van een reeks afbeeldingen alleen de eerste. Neem gerust contact met mij op voor anderssoortige presentaties van deze materie.